Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Kontrola nad spřežením během závodu

Autor Téma: Kontrola nad spřežením během závodu  (Přečteno 3068 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Kontrola nad spřežením během závodu
« kdy: 27 Listopad, 2014, 09:13 »
Jirka Mencák ve vláknu předjíždění naťuknul  jednu věc, která stojí za vypíchnutí - už jsme ji párkrát museli řešit -

Zda má a MUSÍ být závodník schopen bezpečně kontrolovat své spřežení (tj. zpomalit, zastavit a jít ke psům). S tím souvisí hmotnost káry, brzdný účinek, ovladatelnost psů.  (já myslím že musí, v tom smyslu o tom píší i řády-  a pokud by měl lehkou káru a nezvladatelné psy, tak by mu ředitel závodu mohl omezit velikost spřežení, nebo závodníka disknout - toto v mezinárodních řádech je - IFSS - The Race Marshal may reduce the size of any team that s/he determines is too large for the designated driver. +  Any team or dog coming to the starting line which, in the opinion of the Race Marshal, is unfit or incapable of safely completing the trail, shall be disqualified.)

Dále jde o způsob jízdy - zda podobně jako na silnici by měl závodník v daných podmínkách přizpůsobit rychlost stavu a povrchu trati tak, aby byl schopen na dohled zastavit.  (je to závod --- netuším jak to mají třeba závodníci na motorkách, v autech na uzavřeném okruhu) Já myslím že by měl jet bezpečně, ale nevím, je to sice vyznačená trať, ale když se tam zatoulá dítě, pes, nebo havaruje předchozí jezdec.. tak co?
Já chápu jak natěsno jsou rozdíly v kategoriích, jak na hraně některé týmy jezdí. Na druhé straně je bezpečnost, sportovní duch a pohoda psů.
Co myslíte?


Offline NeverCryWolf

  • **
  • Příspěvků: 60
  • Karma: +0/-9
    • Malamutkrkonose
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #1 kdy: 27 Listopad, 2014, 16:09 »
A jak by jsi to chtěla měřit? Myslím, že jestli před startem, tak by se větší polovina z nás nedostala na start, nebo by nám tam sebrali polovinu psů. Když si představím Jirku Sochora, kterého brzdí na start čtyřkolka páč má lehkou káru, tak by mu na startu zůstali tak dva psy :-)). A po startu to asi těžko budeš řešit nějakým stanovištěm po 10km jízdy, kde bys musela zastavit ze za stromu by přivedli srnku a zkoušeli jestli to kára udrží nebo ne. Myslím, že u většiny jsou psiska po startu dejme tomu po 5km v pohodě ovladatelní a dá se i zastavit a podržet si je, ale jak to chceš zavést v praxi?

Offline NeverCryWolf

  • **
  • Příspěvků: 60
  • Karma: +0/-9
    • Malamutkrkonose
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #2 kdy: 27 Listopad, 2014, 16:16 »
Zrovna v  Bělči jsem zjistil zajímavou věc. Mí psiska absolutně již ignorují předjíždějící spřežení, natož aby zrychlili. Pes s postrojem = nezajímaví. Ale někde po 15km tam šli na procházce dvě  holčiny nemající se závodem nic společného venčící dva čoklíky na vodítku. No tak to těm mím slušně přeplo, že by je rádi viděli hodně z blízka...
Takže jak píšeš, když máš ovladatelný psy co tě poslechnou, tak proč né klidně s 12 kou na lehké káře. Na druhou stranu by pak někteří individuálové asi jeli jen na brndě nebo kole bez psa. Co jsem viděl, tak jedno tele tam zapřenou holčinu táhlo za sebou div nenechala na asfaltu podrážky.
« Poslední změna: 27 Listopad, 2014, 16:24 od NeverCryWolf »

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #3 kdy: 27 Listopad, 2014, 16:37 »
No určitě to není míněno jako že se musí něco měřit, je to myšleno tak, že Race marshall má ve směru omezení velikosti nebo nepřipuštění na start určité pravomoci.
U nás jsem se setkala s argumentací - Já ke psům jít nemůžu (je jít rozmotat..), protože by mi utekli.. Což by utekla asi většina kár - pokud není opřená o strom.
Jiná věc je kontrola rychlosti, pokud člověk na káře stojí.

(btw. asi bychom se měli zamyslet nad tím co s terénníma čtyřkolkama  - ať máme řády v souladu s realitou)

ZŘ:
Kára musí být konstruována tak, aby na ní mohl jezdec stát a řídit ji. Káry, na nichž jezdec sedí a dvoukolové vozíky jsou zakázány.
« Poslední změna: 27 Listopad, 2014, 16:40 od HelaL »

pospa

  • Host
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #4 kdy: 27 Listopad, 2014, 17:00 »
Heli když na to dojde tak na terénní čtyřkole mohu také stát i když je to nepohodlné,ale když se zamyslíme tak u větších spřežení mají velké plus,takže je to zase jenom slovíčkaření

Offline MaUr

  • ****
  • Příspěvků: 327
  • Karma: +29/-7
    • http://espdog.wbs.cz/
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #5 kdy: 27 Listopad, 2014, 17:06 »
Heli, velmi těžká úvaha, zejména pro mě druhý odstavec. V prvním mám jasno. MUSÍ. O tom žádná. Na 3kole jezdím pouze se třemi psy. Ty jsem schopen zastavit, když vypoví jejich poslušnost :-) Čtyřku silnější psů mám problém zastavit. Mezinárodní řády...ehm...nevím, když vezmeš v úvahu nedávno prezentovanou možnost jet na 3 kole s osmičkou. Trošku si protiřečí. A umíš si představit, že jsi v ČR ředitel závodu a na startu někoho otočíš, že podle "tvého názoru" nemá spřežení pod kontrolou? Já moc ne. Tvrdil bych ti že mám :-)

A druhý odstavec?? Hm, nikdy jsem nad tím tak neuvažoval. Malé dítě na trati? Hrozný průser. Ale myslím si, že po rovině jedu tak, že vidím dost daleko a stačil bych reagovat a do zatáček stejnak přibrzdím. Navíc psi se mu vyhnou určitě a já doufám jsem technicky na tom tak, že taky. A to i za cenu, že to pustím mezi stromy. Je to reakce jako v autě. Co udělá lajna mezi námi...nevím.  Pravděpodobně většina spoléhá na to, že je vyznačená trať a taková situace by se stávat neměla. Osobně jsem měl na našich závodech označen každý možný vstup velkou cedulí, abych minimalizoval tuto možnost.  A v jiných odvětvích závodů? Vem si třeba cyklistické závody a hromadné pády. Asi ten závodník musí jít do toho s tím, že když spadne, tak může mít někoho na zádech. Samo že se to nedá úplně přirovnat k našemu příkladu. Fakt složitá úvaha. No minimálně jsem dobře pojištěn :-)
Sakra, teď pojedu Radíkov a budu to mít v hlavě :-) :-)

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #6 kdy: 27 Listopad, 2014, 17:11 »
Heli když na to dojde tak na terénní čtyřkole mohu také stát i když je to nepohodlné,ale když se zamyslíme tak u větších spřežení mají velké plus,takže je to zase jenom slovíčkaření

No já bych nerada řešila nějaké pruzení že někdo jel na nepovoleném stroji. Je lepší mít zakotveno v řádu to, co se začlo užívat.
Otázka je - kde všude motorovou čtyřkolu povolit.

Já bych myslela že třeba takto

Na midových závodech může ředitel závodu povolit v třídě nad 6 psů motorovou čtyřkolku (s vyřazeným pohonným systémem) .. bo tak něco.
Zajímalo mne jak to vidí ostatní.

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #7 kdy: 27 Listopad, 2014, 17:18 »
A umíš si představit, že jsi v ČR ředitel závodu a na startu někoho otočíš, že podle "tvého názoru" nemá spřežení pod kontrolou?

Martine jo, dobřes to napsal .. a s tím vyřazením ze závodu - třeba když závodník vyvede v prvním kole průšvih, nebo by tím byl známý, že má problém .. ředitel do toho pak může zasáhnout na základě toho, co se již stalo. Jinak z placu říct Ty - nejedeš / odpřáhni dva psy .. to asi nee ..
ale třeba když kára je na úplný šrot nebo fakt zcela nepřiměřená .. hmm .. když nebrzdí, tak je to jasné - pak vyřadit může.

Offline MaUr

  • ****
  • Příspěvků: 327
  • Karma: +29/-7
    • http://espdog.wbs.cz/
    • E-mail
Re:Kontrola nad spřežením během závodu
« Odpověď #8 kdy: 27 Listopad, 2014, 20:30 »
Jasné rozumím. Jak jsem už někde psal letos v Kamionce při veterinární kontrole na stakeoutu šel s veterináři i race marshal, který kontroloval  stroje na kterých se jelo. Vzal kolobku zkontroloval brzdy, pláště, stav. Takhle kontroloval i 3 koly a 4koly. Jako byl jsem překvapený, ale souhlasím. Poslední podobnou kontrolu jsem zažil v Červeném Kostelci, kde mi borec před startem kontroloval přilbu její uchycení a uchycení psů. Proč ne. Souhlas.