Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Brzdy na koloběžce

Autor Téma: Brzdy na koloběžce  (Přečteno 16803 krát)

0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma.

Offline Qba

  • **
  • Příspěvků: 82
  • Karma: +7/-9
Brzdy na koloběžce
« kdy: 19 Únor, 2010, 23:48 »
Ahoj,
jaké používáte brzdy na koloběžce?

S posledním loňským "blátem" jsem odvařil véčka, která na (zánovní) kolobrňdě byla a před opravou uvažuji o "systémovém" řešení.:

  • Kotoučovky jsem vyrušil pro velkou zranitelnost a náročnost na údržbu (opravte mě, jestli je to špatně - vycházím z diskusí na netu).
  • Pokud véčka - tak jaká jsou kvalitní za ještě rozumnou cenu?
  • A bubnovky - máte s nima někdo na kolobrndě za psem zkušenost? Ideálně s integrovaným dynamem - když už...

Díky za jakékoliv postřehy.
Q.

Offline danhakl

  • ***
  • Příspěvků: 167
  • Karma: +3/-1
    • E-mail
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #1 kdy: 20 Únor, 2010, 08:16 »
A tu energii z dynama bych převáděl do elektromotorku a měl bych perpetuum mobilee  :-)
no jinak myslím kotoucovky a čistit pravidelne.

Offline Qba

  • **
  • Příspěvků: 82
  • Karma: +7/-9
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #2 kdy: 20 Únor, 2010, 11:55 »
...no jinak myslím kotoucovky a čistit pravidelne.
A máš s nima zkušenost? Jak vydrží trochu tvrdší zacházení (pády apod.)?
A jaký typ?

Dík.

MiVo

  • Host
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #3 kdy: 20 Únor, 2010, 12:59 »
Nejsem zastáncem kotoučových brzd, leč je mám na svém biku v hydraulickém provedení, což je ta nejkomfortnější varianta. Je doba, že na většinu kol se už kotoučové brzdy dávají.
Co se týče použití na koloběžku, jsem 100pro pro normální V-breaky. Když je máš dobře seřízené a promazané bovdeny chodí výborně. Kdykoli jsi schopen je vycvaknout a uvolnit ( bahno, naražený ráfek ). A hlavně je můžeš opravit a servisovat, což o hydraulických kotoučích říct nejde.
Na druhou stránku - kdo chce vyhrát nebrzdí, tak je jedno co tam máš  ;D .
Miloš

Offline Buráci

  • ***
  • Příspěvků: 122
  • Karma: +3/-9
    • Honzíkův blog
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #4 kdy: 20 Únor, 2010, 13:37 »
Já naopak jsem zastáncem kotoučovejch brzd. Na V-čkách mi nejvíc vadí, že odcházejí ráfky. Speciálně na koloběžce, kde je brzda nízko a věčně od bahna. Sežeň pak někoho, kdo ti přeplete 16 nebo 20 palcový kolo. Aspoň tady u nás na takovou práci dost ohrnujou nos. Na kotoučovkách jen měním destičky, jinak naprosto bez údržby.

Offline Qba

  • **
  • Příspěvků: 82
  • Karma: +7/-9
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #5 kdy: 20 Únor, 2010, 14:05 »
Véčka mám jako variantu, kdy nic lepšího nevymyslím... Jasně, je to spolehlivá klasika, ale ty ráfky - přesně jak píší Buráci.

Jaké kotoučovky máte? Co jsem se snažil nastudovat na cyklodiskusích, tak bowdenové prý nic moc... Co nějaký konkrétní typ - neměli byste prosím? A nechají se namontovat doma nebo je to pro cykloservis? Musí se měnit střed?

Fakt tu není nikdo, kdo zkoušel bubnovky?
http://www.cyklovybava.cz/category/naboje-osy-kuzely:127/
Teoreticky by měly být totálně bezúdržbové a blbuvzdorné. Ale zase brzdí na malém průměru, t.j. budou se nejspíš dost zahřívat. Snad bývají v lehokolech a městských kolech  - i s integrovaným řazením (a třeba i tím dynamem). Ale neznám nikoho, kdy by měl osobní zkušenost. A i v cykloservisech krčí rameny... Cena mi nepřijde nejhorší, ale celý střed má větší průměr a musí se přeplést kolo, navíc kratšími dráty. A to je kámen úrazu, proč to prostě nejdu vyzkoušet a snažím se nejdřív sehnat info...

MiVo

  • Host
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #6 kdy: 20 Únor, 2010, 14:56 »
Nevím jestli mluvíš o závodní nebo tréninkové brndě.
Na závodní brndu by jsem volil vždy V-breaky, máš dost času je seřídit, během závodu určitě ráfek neprodřeš, ušetříš peníze, starosti a váhu.
Jako tréninková koloběžka je vhodná nějaká bitelná, ideální sjezdová, ta má bubny, jezdí na ni třeba Pavel Mazánek. Je těžká jako vepř, ale v žádném případě by jsem neměl strach s ní někde křápnout.
Kdo má kotouče, je možná spokojený, ale přijde mi to zbytečný.
Otázku brzd řešíš jako kdyby jsi chtěl zapřáhnout šestku nadupaných kachen  ;D

Offline Qba

  • **
  • Příspěvků: 82
  • Karma: +7/-9
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #7 kdy: 20 Únor, 2010, 15:08 »
No - můžem tomu řikat tréninková nebo cestovní - závodní určitě ne  :)
A řeším to tak třeba i proto, že se občas chce svést i drahá polovička, která o adrenalin rozhodně nemá zájem  ;D
A já zase nemám zájem se v brzdách pořád hrabat - což s véčkama bylo...

Offline Stoky

  • **
  • Příspěvků: 89
  • Karma: +14/-7
    • Chovatelské potřeby
    • E-mail
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #8 kdy: 20 Únor, 2010, 16:07 »
Ahoj,

Bubnovky - blbě brzdí, velká váha rotujících částí z tebe udělá svalovce :o)

véčka - kvalitní véčka = nízká hmotnost, snadná údržba, dobrá účinnost

Kotouče - pozor na levné řady brzd (i hyder), v zápřahu jsi pořád na brzdách a mohl bys kupovat destičky co měsíc.
              Shimano - jen vyšší řady (levné nahr. díly)
              Hope - asi nejlepší brzdy co jsem jezdil (levné nahr.díly)
              Hayes - hodně vydrží, dobře brzdí, ale dost drahý díly
              Avid - pohoda, dobrá cena dílů
             
U kotoučovek počítej s pořízením nového náboje, kvalitnější tě bude stát okolo 1000Kč.

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #9 kdy: 21 Únor, 2010, 10:59 »
Mam dve brndy. Treninkovou 20"x20" a na ni nejaky "V" brzdo-smejdy za 300Kc s nejlevnejsima spalkama. Ty menim a mam fakt klid. Rafky jsem nikdy neprepletal. Ale nemam ocelove, radsi jsem koupil rovnou drahe profilovane - Remerx.
Na druhe jen zavodim a tam mam Avidy "V"- Digit 7 a totalni spokojenost!!! ...ale snazim se s nima moc nebrzdit - setrim si je... hihihi
Pokud sectes naklady na kotouce + naboj a taky navarky, stejne ti nakonec vyjdou normalni vecka jako jedina varianta. Pokud si nekoupis kolobku rovnou s kotoucena ( ale jsme zase u penez ).
Na biku mam taky kotouce, ale pokud by bylo na vyber, bral bych nejlepsi Avidy "V".
Tobi

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #10 kdy: 22 Únor, 2010, 01:26 »
Fakt tu není nikdo, kdo zkoušel bubnovky?
Nechali jsme si bubnovky dát na ženíškovku pro Barču (tehdy 12 let).
Bylo to naprosto super, bezúdržbové, nevadily jim pády, brzdily, ale ne moc ostře.
Když přešla na V na Wooxu, hodila pár pěkných tlam, než se naučila, že Véčka jsou ostřejší.
Já mám bubnovky taky raději, ale já nezávodím :)

Offline Qba

  • **
  • Příspěvků: 82
  • Karma: +7/-9
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #11 kdy: 22 Únor, 2010, 08:14 »
Díky všem za odpovědi a tipy.

Helo:
Jaký typ bubnovek máte?
A kdo vám je tam dával?
Páčky zůstávají stejné jako u Véček?

Na přepletení se necítím a v blízkém cykloservisu avizovali problémy s délkou drátů.
Mám nějakou postarší Rexku od Miba (http://www.mibo.cz/nabidka.htm), ale asi atypickou - obě kola jsou 20".

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #12 kdy: 22 Únor, 2010, 08:42 »
Helo:
Jaký typ bubnovek máte?
A kdo vám je tam dával?
Páčky zůstávají stejné jako u Véček?
Objednávali jsme na míru kolobku u Ženíška. Stálo to celkem desítku, takže myslím o 2000 víc než model s V.
Kolobku nám ukradli v Rastede, takže už se ti nepodívám :'(
Myslím že páčky jsou totožné, zdvih je myslím stejný jako V, akorát se musí packa bubnovky k něčemu na vidlici chytit. Víc si možná vzpomene Martin.
Léta jsem měla na tříkole bubny noname za pár šupů a vydržely NESKUTEČNÉ věci a tisíce km bez údržby.
Proto jsem je chtěla i na tu kolobku. Brzdit se muselo na tříkole tak od třetího roku víc silou, ale při psech v záběru to bylo fuk, akorát se člověk nesměl zapomenout na jiném stroji  ;D
(nebavíme se o top závodních modelech - možná bubny nejsou nejrychlejší řešení- jak psal Stoky, ale pro toho, kdo na to nechce pár let sáhnout tak v kombinaci s babetovým výpletem -na tříkole-, super  :D)
Při repasu tříkoly byl s výpletem na míru trošku problém, trvalo to déle.

Clara

  • Host
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #13 kdy: 22 Únor, 2010, 10:10 »
kdyby někdo vymyslel ještě posilovač bubnový brzdy, bylo by to asi nej řešení,
aneb tříkola s bubnama ze mě udělala svalovce  ;D
na letošek jsem pořídila kolobku s véčkama, který používám i na kole a potvrzuju
že je to takový nejjednodušší řešení + účinný. Jediný mínus jsou ty rychleji odcházející
ráfky, ale záleží jak moc brzdíš + typ terénu (bláto šutry oddělaj špalky i ráfky rychleji)
ale v tom jezdíme na jaře všichni žejo...

pospa

  • Host
Re: Brzdy na koloběžce
« Odpověď #14 kdy: 22 Únor, 2010, 18:17 »
Jezdím uz hodne let na bajku a používám kotoučovky a naprostá spokojenost,používám je i na koloběžce.Udržba není složitá spočívá převážně ve výměně destiček které vydrží i při ježdění na bahně jednu sezonu a hlavně brzděj na bahně i na sněhu.Při koupi destiček je potřeba také hledět na složení ,jsou dva základní typy jeden vydrží déle ale huř brzdí protože jsou dvrdší a ty měkčí brzdí lépe ale méně vydrží.TAKÉ OPROTI VÉČKÁM BRZDÍ I PŘI KOPNUTÍ RÁFKU.