Ze článku vyplývá, že Sazka bude splácet arénu do roku 2021.
Je velmi pravděpodobné, že nás opravdu čekají hladová léta (propad financování nastal samozřejmě i v našem svazu již loni).
Buď budeme brečet, nebo se pokusíme hledat zdroje jinde.
Reklama, sponzorství, dary na podporu sportovní a kulturní činnosti - mohou přinést peníze přímo - příjmy za reklamu, sponzoring, nebo i nepřímo pomocí daňové úlevy pro dárce. (Dar je odčitatelná položka z daňového základu-zjednodušeně - kdo dá dar a předloží ve své mzdové účtárně v lednu-únoru 2010 potvrzení o daru, dostane pak nějaké penízky ze svých záloh na daň nazpět - letos to bylo 15 procent z výše daru)
Aby kluby mohly využívat výše uvedené zdroje - a zavádět je jako příjmy do účetnictví, musí mít i zdokladováno, na co ty příjmy utratí - čili už za tento rok je třeba si schovávat co nejvíce dokladů na náklady související s naší sportovní činností (účty za krmení, veterináře, výzbroj, výstroj, cesťáky, startovné..) aby bylo možno je zavést je do klubového účetnictví.
Pokusíme se pro zájemce a hlavně pro klubové "ekonomy" a účetní a další zájemce uspořádat na podzim setkání, kde bychom si vysvětlili pravidla jak postupovat, aby bylo vše na straně klubů i dárců v naprostém pořádku.
Příklad - abychom nahradili ten chybějící každoroční 1 milion od Sazky, stačilo by, aby 200 musherů zavedlo do klubového účetnictví svoje náklady na mushing ve výši 35 tisíc Kč a 200 průměrně výdělečně činných zaměstnanců dalo svým klubům dary na sporovní činnost ve výši 35 tisíc Kč. Daňová úspora každého zaměstnance by činila 5 tisíc Kč - dohromady 1 milion!
...A teď může každý přemýšlet, kolik peněz do mushingu každoročně dáme a většina to platí ze své kapsy úplně celé ... většina z nás je výdělečně činná a tím pádem může dát sportovnímu klubu dar...
Celá tato problematika klade samozřejmě větší nároky na klubové účetnictví, kde musí být řádně zaúčtovány ty příjmové ale hlavně ty výdajové doklady... ale každý má na výběr - nadávat na další snižování příspěvků svazu, které nás určitě nemine - nebo se začít snažit, protože možnost tu je!
Opakuji jen že první základní bod je - mít zdokladované náklady na musherskou činnost (za aktuální rok).
Druhý nutný bod - spolupráce se svými kluby.
Pokud máte někdo bohaté zkušenosti, dobré nápady a chuť se o ně podělit, mailněte mi prosím.
Pokud někdo chcete bližsí informace už teď, nebo vzor smlouvy o daru, mailněte - pošlu.
levicek@mushing.cz