Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Závodní řád - ke schválení

Autor Téma: Závodní řád - ke schválení  (Přečteno 13725 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #15 kdy: 05 Listopad, 2010, 12:32 »
A jak se tedy resi, kdyz 3zavodnici vyjedou najednou ( Bkj, SC ) a stridaji se v predjizdeni???? To na sebe hulakaji kazdych 200m tyhle hesla, prestavaji dloubat, predjizdi jeden druheho a cekaji, az je dojedou ti, co startovali 10sec za nimi??? Vsimli jste si, o kolik maji ve 2.kole horsi casy ti 1. a o kolik se zlepsi ti druzi - co je dojizdeji??Neni nahodou gund.trosicku na hlavicku??
Doted vse fungovalo, tak proc neco menit?
Tobi

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #16 kdy: 05 Listopad, 2010, 12:47 »
Tobi, v Gundersenu "pravo trati" neplati, tzn. nikdo nema pravo nic kricet.  To same pro hromadny start, pravo trati neexistuje.
Jestli se mylim, tak je neco spatne.:(
Pravo trati plati pouze pro intervalovy start.
« Poslední změna: 05 Listopad, 2010, 12:50 od zimon »

František Burda

  • Host
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #17 kdy: 05 Listopad, 2010, 14:18 »
Předem vás všechny zdravím a omlouvám se, že svým dotazem zdržuji. Na Běžecké škole Miloše Škorpila probíhá seriál o canicrossu. Jeden z běžců, který má zájem vyzkoušet canicross a případně se mu věnovat, mi napsal e-mail. Nechci na něj fundovaně odpovídat, proto se obracím s prosbou o přesnou a závaznou odpověď na vás, účastníky této diskuze. Cituji: "... píšete, že organizace závodů u nás probíhá podle závodního a soutěžního řádu pro závody psích spřežení. Na webové stránce českého mushingu probíhá diskuze k závodnímu řádu. Snažím se v příspěvcích trochu zorientovat, ale mám pocit, že není pravda to, co ve svém článku píšete. Chtěl bych vědět jak to je ve skutečnosti. Opravdu platí uvedené řády nebo záleží na typu závodu nebo rozhodnutí pořadatele závodu. Děkuji vám za odpověď."
Ještě jednou díky za směroplatnou odpověď.
František Burda

Offline MaUr

  • ****
  • Příspěvků: 327
  • Karma: +29/-7
    • http://espdog.wbs.cz/
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #18 kdy: 05 Listopad, 2010, 14:26 »
SIMON: Naprostý souhlas. U Gundersena musí platit pouze to, že jezdec by měl být přímo za svým psem, aby nepřekážel. Když si vzpomenu na Horník jak jsme půl trati jeli ve čtyřech, tak si neumím "přestat šlapat" představit.
Takže Heli, já se svými min. zkušenostmi bych viděl to ustanovení v Bkj o předjíždění takto: .........Trail“ je předjížděný závodník povinen držet stejnou stranu trati jako jeho pes.  Zkrátka bez toho dovětku přestat šlapat.
Samo že souhlasím s Tobim že u Gundersena jsou ve výhodě ti "vzadu". V 2 kole se vždy u Gundersena zlepším. V 2. kole u interval. startu nikoliv. Ale já osobně mám Gundersen rád (patřím mezi ty "zadní" -)))))))))


Offline Stoky

  • **
  • Příspěvků: 89
  • Karma: +14/-7
    • Chovatelské potřeby
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #19 kdy: 05 Listopad, 2010, 23:05 »
Souhlas, prostě jen "trať" a umožnit dostatečný profil pro předjetí.
Ve SC bych vypustil "stop trail", nebo gundersena. Postrádá to smysl.

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #20 kdy: 06 Listopad, 2010, 12:24 »
To Stoky:  asi tomu nerozumis, pokud se jede stihaci start(Gundersen) zadny 'trat' neexistuje!!!  O 'trat' si muzes rict pouze pri intervalovem startu.  A je uplne jedno, co je to za kategorii.

Offline Weru

  • ***
  • Příspěvků: 100
  • Karma: +12/-7
    • Dog-sport
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #21 kdy: 06 Listopad, 2010, 13:10 »
Zimon: To je právě to, na Horníku bylo Helou řečeno před startem gundersenem, že právo trati je a jezdec má přestat šlapat, atd.  Navíc někteří závodníci se toho potom při závodě dost vztekle dožadovali i na hodně širokém úseku :-) Tak by bylo třeba v tom udělat jasno ...
Veronika Navrátilová

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #22 kdy: 06 Listopad, 2010, 18:23 »
Na Horniku jsem nebyl, ale pokud nekdo pri Gundersenu chce pravo trati, pak je neco spatne.:((((
Ani na Kubalonce pri kategorii C, pri hromadnem startu pravo trati neplatilo!!!
« Poslední změna: 06 Listopad, 2010, 18:28 od zimon »

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #23 kdy: 07 Listopad, 2010, 06:42 »
Ani na Kubalonce pri kategorii C, pri hromadnem startu pravo trati neplatilo!!!

Právě.. Taky si pamatuješ, že Nils na hromadný start C hlásil, že celý závod je “No-right-of-way” tj. bez práva předjíždění.
A pamatuješ si, že by to hlásil u  stíhaček...?

Měli bychom to mít jasně specifikováno.
Např co je to předjíždění.. = Jsem daleko za soupeřem, dojedu ho, dám Trail, předjedu, odjedu... Pokud mu neodjedu, tak za 800 m nebo 2 min může vyzvat on mě k předjetí .. a tak dokola až k ceduli 800m.

Když startuju 5 m za soupeřem, asi to není předjíždění. (aby nastalo předjíždění, musí být určitý rozdíl v rychlosti obou závodníků, nestačí že vystartovali za sebou)

Procházela jsem znova všechny řády a nikdo to neřeší.
Logickým řešením je - jak tu zaznělo, aby i při hromadném statru i stíhačce byla celá trať "Zóna se zrušeným právem předjíždění"

Jenže chybí tam důležitý kousek o povinnosti držet se i se psem na stejné straně trati (který do hromadného startu i do stíhačky v režimu bez práva předjíždění musí patřit.

Líbí se mi jak to má nově Nordic:
- Značka umístěná 150 m před cílem označuje cílovou zónu se zrušeným právem předjíždění, ve které je závodník Nordic style a jeho pes povinen držet se na stejné straně trati a kde žádný tým nemá právo předjíždění před finišujícím týmem

Obecná pravidla pro ostatní
-V cílové zóně se zrušeným právem předjíždění (v úseku 800 nebo 150 m před cílem podle třídy) nikdo nesmí vyžadovat přednost při předjíždění.

Zkusím se zeptat Nilse, jak to vykládá ESDRA.
Osobně by se mi líbilo doplnit explicitně do řádu  definici pro chování na trati při hromadném a stíhacím startu -
"Na trati je závodník povinen držet se na stejné straně trati jako jeho pes/psi a  žádný tým nemá právo předjíždění "

(Prakticky - kdyby tohle platilo, byl by Tobi na Horníku disknutý, jelikož jeho pes podběhl Janina psa.. nic ve zlým, vím že je to v zatáčce, pes šel dovnitř..)

« Poslední změna: 07 Listopad, 2010, 07:04 od HelaL »

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #24 kdy: 07 Listopad, 2010, 08:08 »
Zkusím se zeptat Nilse, jak to vykládá ESDRA.
Osobně by se mi líbilo doplnit explicitně do řádu  definici pro chování na trati při hromadném a stíhacím startu -
"Na trati je závodník povinen držet se na stejné straně trati jako jeho pes/psi a  žádný tým nemá právo předjíždění "

Taky jsem vcera koukal na pravidla, i IFSS.  Myslel jsem, ze to tam je jasne popsano, ale neni.
Ale v Kubalonce se to resilo pred hromadnym startem kat. C, a tam bylo jasne receno, zadny pravo trati.

V podstate pro hromadny a stihaci start by nemelo platit "Pravo trati", ale nesmi dochazet k krizeni trati, to znamena, ze jezdec musi byt stale za svym psem, na stejne casti trate, jak pises vyse.  Vedouci zavodnik ma pravo volby trate.  A je na rozhodcim, posoudit, zda se nejedna o umyslne krizeni jizdy a braneni v predjizdeni.

Inspiraci lze hledat v jinych sportech, kde se startuje hromadne, event. stihaci start (bezecke lyzovani atd., v podstate i dostihy, viz posledni Velka pardubicka)

MiVo

  • Host
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #25 kdy: 07 Listopad, 2010, 08:24 »
Zimon mě předběhnul :-).
Ale myslím si, Helo, že to zbytečně komplikuješ a právě proto může dojít k nedorozuměním.
Proč vymýšlet vymyšlené !!!
Gundersen patří na tratě, které tomu odpovídají jak po startu, tak v cíli a hlavně by se nemělo jednat o MR. Čím více pravidel tam vsadíš, tím více bude možných vysvětlení a tím více protestů  ;D.
Další věc, co se stane když pojedou na koloběžce v balíku tři kvalitní psi. Ten vzadu se snaží docvaknout na první místo, tam zvolní a propadne se, a taky může vzniknout vánočka. Ukaž mi psa, který pojede s Ilonou, Janou a Tobim, dojede je a ještě jim ujede  ;). Takže nezbývá než to nechat do cílové zóny, která by na to měla být uzpůsobená. Což na Horníku jistě není.
Jediné co, aby jezdec nekřížil šňůrou trať.
M

PS : co se týče diskuze o Horníku, trochu mi tam chyběl příspěvek hlavní rozhodčí  ::)

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #26 kdy: 07 Listopad, 2010, 10:22 »
Hela: Stejne jako muj Flek podbehl Janinu snuru, tak me jeji Bike vytlacil na prave hrazeni. Neda se nic delat, ale ani pri sebevetsi dobre vuli tomu nejde zabranit ( na stejne trati ). Resi se tady pouze dva dojezdy dvou kategorii, dohady, hadky, dotazy do zahranici atd. Nikdo do nikoho nestrcil, nikdo nikomu nebranil v prujezdu, nikomu se neservali psi, zadny uraz. Co se bude resit, az se tohle stane? Vsimas si, komu se libi gund.? Pokud se mrknes na bednu BKJ a SC1 2009-2010( CC je trosku nekde jinde ), tak tam tech lidi moc nenajdes. Ale kdyz ti hafan sam od sebe zrovna moc nebeha, jiste uvitas zajice.

Heslo "pes je povinen" je velice legracni. Tri minuty pred startem nasypes vsechny psy nahromadu, vystresujes je az na pudu, pak je nechas 12min se honit jeden druheho a nakonec po nem chces aby se drzel u strany? Jakpak se to dela???
Neni to nahodou tak, ze je gund.pekny nekde na oddilovem setkani, ale pro MR je zcela neregulerni???
Tobi

jana p

  • Host
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #27 kdy: 07 Listopad, 2010, 10:32 »
Myslím, ze to v podstate Milos napsal dobre. A tentokrát bez emocí ;). A pro Honzu: Hledat inspiraci ve sportech, které nejsou plne ovlovnováni zvíraty nejde. Bezci na bezkách si svojí trat v pohode nájdou a udrzí, nikdo je neovlivnuje, pri dostizích je kun ovlivnen a usmernován jezdcem na nem. U nás to nelze. Krízení a výber místa na trati muzes ovlivnit u kategorií, kde más volné ruce, tj. Skj, CC, ale u kolobezky si dost dobre nedovedu predstavit, jak pustím rídítka a honím snuru a nebo musím s tou kolobkou najet tak, abych strhla psa a tím ho presvedcila, aby tam nesel. To samé je na kole. A predstav si, jak finisujes s kopce dolu, kde je prudká zatácka, jste tam, tri a ty musís premyslet, jak to zarídit - cuknout, zabrzdit, atd., aby se nestalo krízení. Také tím muzes pekne ublízit psovi, vedlejsímu jezdci, muzes sebou pekne fláknout a ostatní se o tebe prerazit. To proste není mozné. Vsichni se snazíme mít ovladatelné psy, ale ve chvíli, kdy jedou 3 vedle sebe, soutezí mezi sebou je to dost tezké. Kazdý pes je jiný, kazdý pes si výbeh zatácky vybere jinak - jeden jí projede normálne, jeden venkem a jeden se nalepí na vnitrek a kopíruje ji. Jednoho takového doma mám, Janca Tomásková s ním zrovna na Horníku jela trénink a byla prekvapená, jak chytal vsechny parezy a stromy, které stály v zatácce zadní cástí tela a nijak to neovlivnís, pokud trat není dostatecne siroká.
Pro Helu: Kdo krízí trat? Flek nebo Bajk? A takových krízení na trati muselo být více. Jednou je to ten a po druhé ten. Tady je to po výbehu z predposlední zatácky, v poslení zatácce to je zase druhý pes. Ve chvíli, kdy Janci pes vbehl do poslední zatácky (cca 30m pred cílem) nevybíhal jí nalepen na oplutku a Tobiho pes jí chtel bezet vnitrkem, bylo tam místo a podbehl snuru. Kdyby u oplutku to místo nebylo, Tobiho pes by se maximálne nalepil na Janina psa a do cíleby dobehli nalepeni na sobe, vlastne tak, jako vbíhají psi z SC2 a sprezení. V tuhle chvíli, kdyby Tobi chytil za brzdy, Janca by se o Fleka prerazila a do toho vseho by vlítla Ilona.

http://picasaweb.google.com/stoklasa.m/MRTriStudne#5535037461174610402

Offline zimon

  • ****
  • Příspěvků: 255
  • Karma: +28/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #28 kdy: 07 Listopad, 2010, 12:22 »
To Jano:  Ale ovladnout si psa musis i pri intervalovem startu pri predjizdeni.  Nebo budeme opravdu aplikovat pravidlo "Trat" doslova do pismene?  Jestli ano, tak prosim hlavne ty "horkohlave zavodniky", aby si to dukladne nastudovali! 
Navic vse, co jsem vyse napsal, ohledne drzeni trati a krizeni, plati i v pripade intervaloveho startu.  Takze budeme jezdit intervalove po 5 minutach, aby se vubec nepredjizdelo?
Ja osobne s Gundersenem ani hromadnym startem nemam problem, ani na kole, ani na lyzich, naopak mi vyhovuje, ze se da jet trochu takticky a ne jen busit hlava nehlava.  Je potreba obcas premyslet, jestli treba trochu nepribrzdit, i kdyz to na prvni pohled muze vypadat, ze prodelam.


jana p

  • Host
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #29 kdy: 07 Listopad, 2010, 13:08 »
To Honza: Jasne, ze musís ovládat svého psa - psala jsem viz výse. Já v podstate také nic proti gundersenu nemám. Lonské výhrady se týkaly toho, co se práve stalo letos na Horníku a to bez agrese psu nebo urazu..., coz se muze kdykoliv stát.
Psa muzes mít zvládnutého sebelíp a nikdy dopredu nemuzes vedet, co se mu honí v hlave, takze i kdyz sebevíc nechces, muze se treba to prekrízení trate stát. Príklad: viz. jak jsem psala o nasem Forestovi. Ten bezí podle zatácek - tedy skáce ze strany na stranu. Je mu 8 let a za celou dobu jsme mu to nevysvetlili. Proste chce vybíhat zatácky nejkratsím mozným zpusobem a co s tím udelám? Zaradím se za nej a ten, který me bude predjízdet, me musí doslova a do písmene objet a v prípade, ze jeho pes také vybíhá zatácky vnitrkem, se zaradí pred Foresta a cyklista bude vedle mne. Kdo bude v tu chvíli komu krízit trat, kdyz právo trate neplatí a do cíle v prípade gundedrsena chcem finisovat oba stejne? Porad? Porad, jak se meli zachovat ti tri, respektive dva v SC1. Kdo mel sáhnout na brzdu, kdyz se posledních 100 m vzájemne predjízdeli? Tobi jel vnitrekem, skákal pres koreny a riskoval pád, jen aby neskolil Janu, v prípade pribrzdení Ilonu, kterou mel za sebou. Nezapomen, ze se do té zatácky rítili obrovskou rychlostí. Pri intervalovém startu, kdyz me nekdo o pul minuty, minutu dojede, tak je jasný, kdo je lepsí a mela bych pustit (pokud to mám v hlave srovnaný).