Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /DISK2/WWW/tombru.com/www/mushing/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3 Závodní řád - ke schválení

Autor Téma: Závodní řád - ke schválení  (Přečteno 13735 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Závodní řád - ke schválení
« kdy: 04 Listopad, 2010, 10:30 »
V archivu jsem vylepila  náš dlouho přepracovávaný Závodní řád. Vychází z logiky IFSS-ESDRA, místy upraven na vysloveně naše zvyklosti.
(např. startovní bod pro bkj má IFSS jako u nordic style a CC- tak že celý tým čeká před čárou, my to sjednotili s kolobkama a kárama - čelo káry, kola, kolobky na čáře..)

Když najdete vyslovené chyby, mailněte mi, ať to opravím,
věci k debatě sem - se slušnou argumentací..
Dík
http://archiv.mushing.cz/dokumenty/RADY/zavodni_rad/ZavodniRad2010keSchvaleni.doc

Offline danhakl

  • ***
  • Příspěvků: 167
  • Karma: +3/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #1 kdy: 04 Listopad, 2010, 11:00 »
Může závodník dopovat?

Offline Djihad

  • ****
  • Příspěvků: 457
  • Karma: +42/-23
  • Zkušenosti jsou nepřenosné.
    • www.sleddogs.cz
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #2 kdy: 04 Listopad, 2010, 11:14 »
No jistě "vole", no jistě!!! ;D :D ;D :D

No tady alespoň vidíš sportovní úroveň těch kteří tvoří pravidla, ty takováto možnost ani nenapadla, takže je zřejmé, že uvažování "závodníků" je jiné....ale to známe odjinud, zvláště cyklisté jsou nejvíce provaření...
-17 x Alaskan husky/ESP, L.P.1996
-Unlimited MID a LONG, komerční jízdy se psy
-krmím masem
-nerozumím dogtrekingu, caniccrossu, bikejoringu, skijoringu, služeb. výcviku a výstavám
-miluji zrzky



Offline Buráci

  • ***
  • Příspěvků: 122
  • Karma: +3/-9
    • Honzíkův blog
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #3 kdy: 04 Listopad, 2010, 11:47 »
Pokud hraji roli decimetry (hraji, viz MR), tak nemuzes na startu postavit na startovni caru jezdce a v cili merit psa. Pak ten, kdo ma delsi snuru, tak ma kratsi trat. V pripade BKJ navic nepomuze ani stanovit delku snury, protoze nekdo ji vaze za riditka a jiny za pas.

Offline Michal M.

  • ***
  • Příspěvků: 107
  • Karma: +11/-1
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #4 kdy: 04 Listopad, 2010, 14:03 »
Pokud hraji roli decimetry (hraji, viz MR), tak nemuzes na startu postavit na startovni caru jezdce a v cili merit psa. Pak ten, kdo ma delsi snuru, tak ma kratsi trat. V pripade BKJ navic nepomuze ani stanovit delku snury, protoze nekdo ji vaze za riditka a jiny za pas.
To bych neřešil a nechal to tak jak to je - jezdec na čáře. Je to rozumnější a má to své nutnosti. Za prvé např. zrovna na Horníku kdyby v Účku byl první pes na na čáře, tak jezdec se před startem pomalu bude plést v cíli. Za druhé psi tolik neruší šum, který je těsně před startovní čarou. Za třetí jezdec, který je na startovní čáře lépe příjímá informace od pořadatelů, pomocníků a má lépe psy pod kontrolou, když jsou už ve startovním ohraničeným koridoru. A je to také hlavně bezpečnější, protože než by se v Účku po startu dostala kára, či saně ke startovní čáře (a to už bez držení pomocníků), tak má docela velkou hybnost a rychlost. To může potvrdit Martin Levíček před dvěma lety v Č. Kostelci, který nám tam málem pokácel startovní konstrukci a při tom sejmul a zrušil UPSku na zemi. ;D
A co se týče decimetrů v cíli, tak to je samé kdyby, kdyby. Kdyby bylo o jedno předjížděného měně na trati, který samozřejmě vždy zbrzdí, zas jsem o metr blíže k cíli. A takových kdyby je víc na trati, které se neřeší a nevadí. Napři při Velké Pardubické to taky neřeší. Všichni se nějakým způsobem motají na startu plus mínus pět metrů a pak to odstartují. Důležitý je kdo první protne cíl.
« Poslední změna: 04 Listopad, 2010, 14:30 od Michal M. »

Offline Buráci

  • ***
  • Příspěvků: 122
  • Karma: +3/-9
    • Honzíkův blog
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #5 kdy: 04 Listopad, 2010, 15:07 »
V závodním řádu IFSS, na který odkazují na stránkách ESDRA, je jezdec na kole na čáře a vedle sebe má držet psa za obojek nebo za postroj (In Nordic Style, Canicross and Bikejoring classes, the entire team, with the competitor holding his/her dogs by the collar or the harness shall stay before the starting line until the start signal has been given.). Pak je eliminován vliv délky šňůry a všichni startují a dojíždějí za stejných podmínek. Připadá mi tedy také nelogické startovat podle jezdce a měřit podle psa. Pro káry, kolobrndy a saně je na čáře závodní stroj, nikoliv pes, takže nemá smysl řešit bourání brány na startu:-) Lucka

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #6 kdy: 04 Listopad, 2010, 16:08 »
Tak to bych tomu, kdo to psal, nechal odstartovat naseho vypsychovaneho kone - 43kg. Nebo psy, co se svlekaji i z postroju.  ;D ;D ;D
Uplne vsechny KDYBY resi kamera za pakatel a velike digi hodiny. Navic v dnesni dobe nemuze byt draha jedna fotobunka v cili. Starty jako na Biricce.
Tobi

Offline Buráci

  • ***
  • Příspěvků: 122
  • Karma: +3/-9
    • Honzíkův blog
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #7 kdy: 05 Listopad, 2010, 08:48 »
Já myslím, že na naprosté většině podzimních závodů by asi byl finanční problém pořizovat lepší cílové vybavení (fotobuňka), mám pocit, že pořadatelé obracejí každou korunu a nevím, kolik závodníků by bylo ochotno za lepší časomíru platit kvůli pár lidem, co se dokáží natěsnat do pár vteřin, a kteří navíc na naprostou většinu podzimních závodů ani nepřijedou. Když si vezmeš běžné složení závodníků, tak tam nejsou lidé, kteří by mezi sebou nasekali půlvteřinové rozdíly. Co se týče startů podle regulí ESDRA: Pokud přijedeš na nějaké to mistrovství zeměkoule, stejně po tobě budou chtít start se psem vedle sebe na čáře (možná ho při tom může držet pomocník, nevím), tak je asi lepší mít to zažité z našich závodů, než tam pak dělat divadlo pro kameramany. Nehledě na to, že naše starty pak nahrávají tomu, že přijde vykuk, který začne měřit šňůry a počítat, o kolik byl tvůj pes dál na startu než ten jeho a protestovat atd. Už jsem na závodech zažila protesty kvůli tomu, že někomu svítilo víc sluníčko než jinému, takže bych se tomu nedivila. Lucka

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #8 kdy: 05 Listopad, 2010, 09:38 »
....Pokud přijedeš na nějaké to mistrovství zeměkoule, stejně po tobě budou chtít start se psem vedle sebe na čáře....
Lucka : Za poslednich 7let jsem nestartoval ani jednou se psem vedle sebe a ani jsem to nikde nevidel. Asi proto, ze poradny pes ma po startu obrovskou energii a kazdemu dojde, ze to je nesmysl. Za tu dobu, nez se napne snura, ma uz takovou rychlost, ze prijdes o zada.
Cela tato diskuse by vubec nebyla, kdyby zustal p.Gundersen doma!
Tobi

Offline Buráci

  • ***
  • Příspěvků: 122
  • Karma: +3/-9
    • Honzíkův blog
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #9 kdy: 05 Listopad, 2010, 10:01 »
Jo, to máš recht. Já jsem usuzovala akorát z canicrossu, kde pes musí stát opravdu za čárou a dbá se na to poměrně přísně, hlavně u individuálních startů (je fuk, že ti skáče na startu po hlavě;-). Takže jsem usuzovala, že to tak bude rozhodčí požadovat i u kola.

Offline MaUr

  • ****
  • Příspěvků: 327
  • Karma: +29/-7
    • http://espdog.wbs.cz/
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #10 kdy: 05 Listopad, 2010, 10:48 »
Tobi: Záda jak záda, ale kdo má měnit ty kovové očka na sedáku..... ;D ;D ;D

Offline Tobi

  • ****
  • Příspěvků: 334
  • Karma: +32/-9
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #11 kdy: 05 Listopad, 2010, 11:09 »
Kdyz to "hovado" poustis, musis ho drzet jeste 2.rukou za ocas a trosku ho pribrzdit :-) T

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #12 kdy: 05 Listopad, 2010, 11:23 »
Když to sleduji, myslím že je chybou odlišit se ve startovních procedurách od IFSS/ESDRA.
Lišíme se v CC (ne v Bkj jak jsem psala minule): my - závodník na čáře, IFSS -Závodník a pes na čáře) - prosím zvlášť individuály o názory, já bych to sjednotila)
Stejně bude nutno věnovat pozornost přeškolení startérů, zatím jsme zvyklí mít vždy člověka/káru na čáře a psa ve start.koridoru.

Co říká IFSS o vybavení a startovních procedurách:

Nordic style: šňůra s amortizérem s otevřeným hákem/vystřelovačkou, bez kovové části..s opaskem 7 cm přes bedra, délka natažené (expanded) šňůry 2,5-3,5 m
Závodník i pes/psi čekají za startovní čárou na signál ke startu

CC: vybavení i start stejně jako Nordic, jen délka šňůry v klidu (nenapnutá - at rest) nesmí přesahovat 2,5m

Bkj - šňůra s amort.připojena k bicyklu nebo k závodníkovi (s vystřelovačkou, opaskem..) nesmí přesahovat v klidu 2,5 m.
Start - Přední kolo stojí za čárou.

Sc - šnůra s amort. připojená ke koloběžce nesmí přesahovat čeolo koloběžky víc než 2,5 m v klidu
Start - přední kolo koloběžky za čárou

(Nome style starty - oblouk saní, čelo káry na čáře)


Lišíme se poviností užít krční spojku, když jsou v leadru 2 psi (platí i pro Skj2, Sc2 - máme to v Řádu ochrany
« Poslední změna: 05 Listopad, 2010, 11:46 od HelaL »

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #13 kdy: 05 Listopad, 2010, 11:47 »
Další shrnutí: Pravidla pro předjíždění:

Nordic style
:
- Během předjíždění na povel „TRAŤ“ nebo „TRAIL“, předjížděný tým musí uvolnit cestu pro předjíždějící tým tím, že zajede za svým psem/psy na jednu stranu trati , přestane bruslit a musí držet lyže a hůlky rovnoběžně s tratí.
- zóna se zrušeným právem předjíždění - 150 m

CC
Během předjíždění musí předjížděný tým uvolnit trať pro předjíždějící tým. Na povel „Trať“ nebo „Trail“ je předjížděný povinen držet se na stejné straně trati jako jeho pes a zpomalit. (trochu jsem přeformulovala)

Bkj

Během předjíždění musí předjížděný tým uvolnit trať pro předjíždějící tým. Na povel „Trať“ nebo „Trail“ je předjížděný závodník povinen držet stejnou stranu trati jako jeho pes a přestat šlapat.

Sc
Během předjíždění musí předjížděný tým uvolnit trať pro předjíždějící tým. Na povel „Trať“ nebo „Trail“ je závodník povinen držet stejnou stranu trati jako jeho pes a zpomalit. Na příkaz „STOP“ je předjížděný tým povinen zastavit.

Nome style:
Na povel předjíždějícího jezdce „TRAŤ“ nebo „TRAIL“ musí dojížděný jezdec uvolnit trať, své spřežení přitom řídí na stranu dráhy a zpomalí. Pokud to předjíždějící jezdec vyžaduje (např. povelem „STOP“), musí zastavit a zůstat stát.
« Poslední změna: 05 Listopad, 2010, 11:49 od HelaL »

Offline HelaL

  • Global moderátor
  • *****
  • Příspěvků: 975
  • Karma: +95/-74
    • MushGo
    • E-mail
Re: Závodní řád - ke schválení
« Odpověď #14 kdy: 05 Listopad, 2010, 11:50 »
Další srovnávačka: Jak moc je možno dojet psa - jsou tam rozdíly!:

Nordic, CC, Bkj:

- Závodník nesmí zvyšovat tempo psa tím, že pojede před ním
- Tažení psa nebo nucení psa jakýmkoliv způsobem k pokračování vpřed je striktně zakázáno

Sc: Závodník musí vést scooter za svými psy

(Muj výklad - když se závodník dostane na úroveň psa v NS, CC, Bkj nevadí to, pokud psa nepotáhne, nenutí kupředu,
na koloběžce nesmí psa/psy dojet - musí být za nimi...)